Stacja kontroli pojazdow, Warsztat, Instalacja gazowa, Wulkanizacja, Bemowo, Warszawa, Diagnostyka komputerowa,LPG, Serwis, Mechanika, Elektryka,Autogaz, Auto na gaz, POLGAS!
Stacja Kontroli Pojazdow
Inne
Odwiedziny gości
Dziś:342
Wczoraj:484
W tym tygodniu:1,556
W tym miesiącu:3,970
W tym roku:68,272
Wszystkich:259,277
Najczęstsze pytania



  • Jakie korzyści wynikają z eksploatacji samochodu na gaz?
    Po pierwsze ekonomiczne, po drugie ekologiczne. Zilustrujemy je na przykładzie samochodu Daewoo Espero z instalacją gazową. Otóż według badań Instytutu Transportu Samochodowego zasilane benzyną Espero przy prędkości 90 km/h zużywa 6,1 dm3/100 km, zaś w ruchu miejskim 10,2 dm3/100 km. W przypadku jazdy na gazie zużycie paliwa (czyli gazu) wzrasta o około 13%, co wynika z jego nieco niższej niż benzyna wartości energetycznej. I tak przy 90 km/h spalanie wyniosło 6,9 dm3/100 km, a w ruchu miejskim 11,7 dm3/100 km. Litr benzyny bezołowiowej kosztuje średnio 3,20 zł, podczas gdy litr gazu do 1,2 zł, gra jest zatem warta świeczki. Nie mniej ważna, zwłaszcza przy tak dużej liczbie samochodów poruszających się po naszych drogach jest także ochrona środowiska. Otóż istotną zaletą samochodów zasilanych gazem jest obniżona emisja składników toksycznych w spalinach, także w odniesieniu do aut z katalizatorami - przykładowo tlenku węgla (CO) o 50%, tlenku azotu (NO2) o 3%. Podkreślenia godny jest przy tym fakt, że te niewątpliwe korzyści ekonomiczne i ekologiczne nie zostały okupione znacznym pogorszeniem osiągów samochodu. Zasilane benzyną Espero 1,5 DOHC rozpędza się od 0 do 100 km/h w 13,4 s, zaś samochód zasilany gazem w 15,1 s. W toku normalnej, codziennej eksploatacji nie jest to zatem istotna różnica.
    [lista pytań]

  • Czy to jest bezpieczne?
    Dla tych, którzy chcieliby wiedzieć, czy używanie gazu jest bezpieczne, możemy powiedzieć, że firma BEDINI (nasz dostawca instalacji) istnieje już od ponad 50 lat i swoje wyroby sprzedaje między innymi do Holandii, Hiszpanii, Brazylii, Austrii, Węgier, Rosji, a teraz także i Polski. W każdym z tych krajów poszczególne elementy instalacji musiały przejść dokładne badania przed dopuszczeniem na rynek. W Polsce badania z wynikiem wielce pozytywnym zostały przeprowadzone na Politechnice Śląskiej. Każdy element został uznany za całkowicie bezpieczny w użyciu oraz otrzymał wymaganą homologację.
    [lista pytań]

  • Czy to nie niszczy silnika?
    Otrzymujemy również wiele pytań od naszych Klientów na temat trwałości silników, zasilanych gazem a nie benzyną.
    Badania nad użyciem gazu do zasilania silników spalinowych trwają od lat 30-tych naszego stulecia. Nie jest to więc coś nowego w motoryzacji i w chwili obecnej istnieje wiele opracowań na ten temat. W podręczniku K. Niewiaromskiego pt. "Silniki Spalinowe" w części drugiej (wyd PWSZ1953) na stronie 383 czytamy:
    "Zaletą silników gazowych jest brak zjawiska rozrzedzania oleju i wskutek tego zmniejsza się zużycie części układu korbowego. Charakterystycznym zjawiskiem dla tych silników, w przeciwieństwie do pracujących na paliwie płynnym, jest stopniowy wzrost lepkości oleju. Zmniejsza się również osadzanie nagaru na tłokach, zaworach i ściankach głowicy, a gazy spalinowe, wskutek pełniejszego spalania, powodują mniejsze niszczenie stykających się z nimi części. Wymienione wyżej zjawiska, przedłużają żywotność silnika, okresy międzyremontowe i tym samym ekonomiczność eksploatacji."
    [lista pytań]

  • Gdzie to można zamontować?
    Teoretycznie instalacje gazowe można montować w każdym samochodzie, choć z ekonomicznego punktu widzenia jest to opłacalne jedynie w silnikach benzynowych, chłodzonych cieczą. Nie jest to opłacalne w silnikach dwusuwowych, Diesla, oraz w samochodach z silnikami umieszczonymi z tyłu. Nie ma żadnych problemów z montowaniem instalacji w samochodach z wtryskiem, choć stopień zaawansowania technologicznego instalacji jest dużo większy. Wzrasta przy tym jednak w znacznym stopniu komfort użytkowania instalacji, gdyż zmiana rodzaju napędu odbywa się niemal niezauważalnie dla kierowcy.
    [lista pytań]

  • Z czego składa się taka instalacja?
    Instalacja gazowa do samochodów składa się w najprostszej wersji z takich elementów jak zbiornik, zawór na zbiorniku, elektrozawory (gazowy i benzynowy), reduktor-parownik, mieszalnik, przełącznik rodzaju pracy i oczywiście wlew paliwa. W wersji bardziej rozbudowanej zmienia się rodzaj przełącznika np. na automatyczny, dochodzi wskaźnik poziomu paliwa w kabinie kierowcy (standardowo umieszczony jest na zbiorniku). W przypadku silników z wtryskiem dochodzi elektroniczny układ sterujący dawkowaniem gazu na podstawie sygnałów pochodzących z sondy Lambda, ubywa elektrozawór benzynowy. Warto także wiedzieć, że bardzo ważną częścią instalacji gazowej jest mieszalnik, którego dobór zależy od rodzaju gaźnika w samochodzie, pojemności silnika, a w przypadku wtrysku, od jego rodzaju i producenta. W naszych katalogach posiadamy kilkadziesiąt różnych typów mieszalników. Posiadamy ponadto kilkanaście różnych rodzajów zbiorników, o różnej pojemności, długości i średnicy, dzięki czemu jesteśmy w stanie dobrać właściwy zbiornik dla danego typu samochodu i wymagań kierowcy.
    [lista pytań]

  • Czy na te instalacje jest gwarancja?
    Wszystkie instalacje montowane w kooperujących z nami warsztatach są objęte pełną gwarancją na okres 12 miesięcy. Dotyczy to również zbiorników, na które producent udziela gwarancji na okres 10 lat.
    Nie znaczy to oczywiście, że jeżeli po upływie okresu gwarancyjnego nastąpi konieczność wymiany jakiegokolwiek elementu, użytkownik zostanie postawiony wobec faktu posiadania bezużytecznej instalacji. Dostarczamy części zamienne do wszystkich instalacji firmy BEDINI bez względu na to, kiedy i gdzie taka instalacja została w danym samochodzie zamontowana. Mieliśmy do tej pory klientów, którzy po kilku, czy nawet kilkunastu latach używania instalacji, stanęli wobec konieczności wymiany jakiegoś podzespołu i odeszli od nas zadowoleni z działającą bezbłędnie instalacją.
    [lista pytań]

  • Instalacja za darmo - czy to możliwe?
    Niewątpliwie wielu z Was w tym miejscu uśmiechnie się z niedowierzaniem lub ironią, ale wbrew pozorom jest to całkowicie realna sprawa. Ci z Was, którzy jeżdżą samochodem wiele kilometrów dziennie, pewnie zauważy, że owe 50% oszczędności na wydatkach na paliwo, o których była mowa w raporcie FSO, to wiele dziesiątek, a czasami i setek złotych zaoszczędzonych każdego dnia na paliwie. Wielu z Was powie, że i owszem, ale najpierw trzeba mieć kilka, lub kilkanaście tysięcy na założenie instalacji.
    Nasza propozycja jest następująca: oferujemy możliwość uzyskania kredytu na kupno i montaż instalacji w Waszym samochodzie, a Wy z części zaoszczędzonych pieniędzy spłacicie koszty instalacji w przeciągu 3 do 18 miesięcy. Jesteśmy przekonani, że każdy z Was może szybko sobie policzyć, czy jest to propozycja, którą można odrzucić bez zastanowienia.
    [lista pytań]

  • Gdzie taką instalację można założyć?
    Firma Polgas - Jerzy Maliński" posiada trzy warsztaty, montujące samochodowe instalacje gazowe, do których serdecznie Państwa zapraszamy.
    Jeżeli ktoś z Państwa chciałby uzyskać bliższe informacje, prosimy o kontakt z nami.
    [lista pytań]

  • Czy można montować instalację L.P.G. do układów z plastikowym kolektorem ssącym?
    Tak, można, jednak wymaga to odpowiedniego przygotowania kolektora - montuje się w nim zawory rozładowujące cisnienie powstające podczas tzw. zjawiska back fire. Po półtora roku doświadczeń firma "Polgas - Jerzy Maliński" wprowadziła na rynek polski technologię montażu takich zaworów. System ten jest jednak opatentowany, w związku z czym wykryte próby nieautoryzowanego kopiowania będą karane zgodnie z polskim prawem.
    [lista pytań]